Tarnowskie Dni Elektryki odbyły się w dniach:
– 15.05 (wtorek) sala Niebieska ul. Lwowska siedziba TD: – Temat „Wpływ rozwoju elektromobilności na sieć elektroenergetyczną”
– 17.05 (czwartek) aula PWSZ – Temat „Elektromobilność” https://20lat.pwsztar.edu.pl/electromobility-elektromobilnosc-tde-2018
PRE Edward Biel od początku swojej działalności zajmuje się produkcją stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz rozdzielnic i szaf niskiego napięcia do 6300A, stacji transformatorowych SN/nn przeznaczonych dla energetyki zawodowej, infrastruktury publicznej, budownictwa oraz przemysłu. W naszej ofercie można znaleźć produkty i rozwiązania techniczne o szerokim profilu zastosowania. Wykonujemy zamówienia standardowe oraz te spoza naszego katalogu, starając się tym samym zaspokoić coraz większe wymagania Klientów. Prowadzimy prefabrykacje rozdzielnic w wielu systemach znanych producentów. Wykonujemy usługi w zakresie prefabrykacji rozdzielnic i szaf sterowniczych na indywidualne życzenie Klienta.
EVB stacje ładowania pojazdów
EVB to seria innowacyjnych stacji produkcji PRE Edward Biel przeznaczonych do ładowania pojazdów elektrycznych. Stacje są produkowane w całości w Polsce i stanowią alternatywę dla stacji zagranicznych producentów. Stacje cechuje wytrzymałość, 25-letnie doświadczenie firmy oraz gwarancja bezpieczeństwa użytkowanych urządzeń poprzez stosowanie obudów metalowych w II klasie ochronności.
Odpowiadając na rosnące zainteresowanie rynkiem e-mobility przedstawiamy Państwu rodzinę stacji ładowania Electric Vihicle Biel czyli EVB.
Stacje ładowania EVB naszej produkcji to innowacyjne i nowoczesne urządzenia, które umożliwiają usługę ładowania wraz z wymaganym systemem zarządzania lokalnego lub zdalnego.
Wszystkie produkowane przez nas stacje do całkowicie produkt polski powstający wyłącznie w naszej fabryce.
Zgodnie z ustawą punkty ładowania możemy podzielić na dwie główne kategorie:
– punkt ładowania o normalnej mocy – od 3,7 kW do 22 kW,
– punkt ładowania dużej mocy – od 22 kW do 150 kW
W naszej ofercie znajdują się ładowarki umożliwiające ładowanie prądem AC oraz DC:
– z jednym punktem ładownia (Wallbox mini)
– z dwoma punktami ładownia (Wallbox 2M, EVB, EVB smart, EVBmax)
– z trzema punktami ładowania (EVB, EVB smart, EVBmax)
– lub większą ilością punktów w jednym urządzeniu na życzenie Klienta
– z funkcją outdoorowych nośników reklamowych (EVB Advert);
– do ładowania autobusów elektrycznych (EVB CT);
– podziemne (EVB UG);
W swojej ofercie posiadamy ponad 800 konfiguracji naszych stacji ładowania. W celu doboru najlepszej konfiguracji, oferujemy możliwość spotkania z naszym przedstawicielem.
Ogólne informacje o stacjach normalnej mocy AC – Wallbox mini, Wallbox 2M, EVB
Do każdej stacji dołączana jest dokumentacja techniczna oraz instrukcja obsługi dla właściciela w której są zawarte wszystkie potrzebne informacje na temat prawidłowego eksploatowania urządzenia.
– stacje produkcji PRE Edward Biel posiadają zabezpieczenia nadprądowe, różnicowo- prądowe czułe na prąd stały oraz zabezpieczenie przepięciowe,
– standardy:
– gniazdo typ-2. IEC 62196-2
– przewód ładowania AC z wtykiem ładowania pojazdu typ-1 SAE J1772
– przewód ładowania AC z wtykiem ładowania pojazdu typ-2 IEC 62196-2
– przewód ładowania DC z wtykiem ładowania pojazdu CCS-2 IEC 62196-3
– przewód ładowania DC z wtykiem ładowania pojazdu CHAdeMO / JEVS G105
– standard OCPP 1.5 oraz 1.6
– nie ma potrzeby instalowania przed stacją dodatkowej rozdzielnicy lub szafy zabezpieczeniowej,
– rozłącznik główny w stacji odłączający napięcie umożliwia bezpieczne wykonywanie prac serwisowych
– II klasa ochronności stacji EVB zapewnia pełne bezpieczeństwo użytkowania oraz ochronę na długie lata
– układ chłodzenia/ogrzewania stacji (grzałka-wentylator),
– solidna i wytrzymała obudowa aluminiowa,
– każdy punkt działa niezależnie, osobny licznik do każdego punktu, wyłączenie/włączenie pierwszego punktu nie wpływa na drugie,
– szyba hartowana frontowa wykonana ze specjalnego szkła bezpiecznego pokrytego indywidualną grafiką,
– przedział licznikowy do instalacji licznika do rozliczenia z operatorem energetycznym.
Pojazdy elektryczne – dzisiaj i jutro!
Ofensywa w dziedzinie pojazdów elektrycznych:
„E-mobilność” nowym działem w ZarządzieOd 2020 roku marka Volkswagen zamierza wprowadzić zupełnie nową generację samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym, skonstruowanych w oparciu o modułową platformę (MEB) przeznaczoną specjalnie do tego rodzaju samochodów. Przygotowania przebiegają zgodnie z planem. Nakładem miliarda euro marka zamierza rozbudować fabrykę w Zwickau tak, by stała się europejskim centrum kompetencyjnym w dziedzinie pojazdów elektrycznych i zamierza produkować tam wszystkie modele skonstruowane w oparciu o MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. W przyszłości w Zwickau ma powstawać dziennie do 1.500 pojazdów opartych na platformie MEB. Inne ważne zakłady produkujące auta elektryczne powstaną w Chinach i w Ameryce Północnej. Samochody elektryczne nowej generacji będzie można wprowadzić na rynek w trzech dużych regionach niemal jednocześnie.Pierwszym modelem z rodziny I.D. wprowadzonym na rynek będzie w 2020 roku Volkswagen I.D. W krótkich odstępach czasu pojawią się potem m.in. elektryczny SUV – I.D. CROZZ oraz I.D. BUZZ, czyli Bulli przyszłości. Prezentując zaledwie kilka dni temu model I.D. VIZZION Volkswagen przedstawił przyszły topowy model rodziny I.D. Ten studyjny pojazd pokazuje jak wielki potencjał ma platforma MEB. Wokół tych pojazdów Volkswagen tworzy całe otoczenie – od stacji zasilania w energię elektryczną, poprzez wytwarzanie „zielonego” prądu, aż po cyfrowe usługi. Dzięki temu przesiadka do samochodów elektrycznych będzie tak łatwa i atrakcyjna, jak tylko to możliwe.„Duży popyt na e-Golfa wskazuje, że samochody elektryczne będą w coraz większym stopniu zyskiwać popularność. Jeśli technologie będą dopracowane, a ceny przystępne, klienci chętnie przesiądą się do takich aut. Dzięki rodzinie modeli I.D. znajdziemy się na szczycie fali elektromobilności” – stwierdził Herbert Diess.
„E-mobilność” nowym działem w ZarządzieOd 2020 roku marka Volkswagen zamierza wprowadzić zupełnie nową generację samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym, skonstruowanych w oparciu o modułową platformę (MEB) przeznaczoną specjalnie do tego rodzaju samochodów. Przygotowania przebiegają zgodnie z planem. Nakładem miliarda euro marka zamierza rozbudować fabrykę w Zwickau tak, by stała się europejskim centrum kompetencyjnym w dziedzinie pojazdów elektrycznych i zamierza produkować tam wszystkie modele skonstruowane w oparciu o MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. W przyszłości w Zwickau ma powstawać dziennie do 1.500 pojazdów opartych na platformie MEB. Inne ważne zakłady produkujące auta elektryczne powstaną w Chinach i w Ameryce Północnej. Samochody elektryczne nowej generacji będzie można wprowadzić na rynek w trzech dużych regionach niemal jednocześnie.Pierwszym modelem z rodziny I.D. wprowadzonym na rynek będzie w 2020 roku Volkswagen I.D. W krótkich odstępach czasu pojawią się potem m.in. elektryczny SUV – I.D. CROZZ oraz I.D. BUZZ, czyli Bulli przyszłości. Prezentując zaledwie kilka dni temu model I.D. VIZZION Volkswagen przedstawił przyszły topowy model rodziny I.D. Ten studyjny pojazd pokazuje jak wielki potencjał ma platforma MEB. Wokół tych pojazdów Volkswagen tworzy całe otoczenie – od stacji zasilania w energię elektryczną, poprzez wytwarzanie „zielonego” prądu, aż po cyfrowe usługi. Dzięki temu przesiadka do samochodów elektrycznych będzie tak łatwa i atrakcyjna, jak tylko to możliwe.„Duży popyt na e-Golfa wskazuje, że samochody elektryczne będą w coraz większym stopniu zyskiwać popularność. Jeśli technologie będą dopracowane, a ceny przystępne, klienci chętnie przesiądą się do takich aut. Dzięki rodzinie modeli I.D. znajdziemy się na szczycie fali elektromobilności” – stwierdził Herbert Diess.
Aktualnie dostępne modele z napędem elektrycznym oferowane przez markę Volkswagen: e-up i e-golf można zamówić między innymi w salonie Volkswagena w Tarnowie. Porsche Tarnów, to jeden z nielicznych salonów Volkswagena, który może obsługiwać samochody elektryczne na miejscu – posiada własną stację ładowania. Serdecznie zapraszamy!
Źródło: Volkswagen
Abstact EN:
The world population grows at much higher rate in the south of the world with respect to the north. Furthermore, world’s population is getting older due to the dropping of the fertility and the growth of life expectation. Such simple and irreversible considerations lead to future scenarios that will consolidate between 2030 and 2050 leading to a general situation profoundly different from the one we have today. Among the main effects, suffice to mention here the non-equal distribution of resources and GDP in the world, the large-scale involuntary migration phenomena, climate changes and extreme weather events, cyber-attacks, natural disasters.
Another driver for the transformation of scenarios is surely the impact of digitalization to the society which will definitely influence the labor market leading to the creation of completely new jobs that do not exist today and to the vanishing of some of today’s well established professions.
The future will be dominated by two main tendencies: digitalization and de-carbonization. The presentation, after a motivational introduction for setting the scene, will cover the two aspects separately showing the possible effects on economy and society of both tendencies with particular attention to the effects on research, economy and higher education. This causes investing in the development of renewable energy sources, changes in infrastructure and the development of new electric vehicle constructions.
Abstrakt PL: Światowa populacja rośnie znacznie szybciej w krajach południa kontynentów niż w krajach północnych. Co więcej, populacja świata starzeje się. Spada liczba urodzeń. Rosną oczekiwania życiowe młodych ludzi. Wiele względów ma wpływ na prognozy rozwoju światowej gospodarki w latach 2030-2050, co w efekcie doprowadzi do sytuacji, która zasadniczo różni się stanu obecnego. Wśród spodziewanych efektów globalnych nastąpią jeszcze większe dysproporcje w rozmieszczeniu zasobów i PKB na świecie, nasilenie przymusowej migracji na dużą skalę, cyberataki, zaostrzenie zmian klimatycznych czy też ekstremalnych zjawisk pogodowych, klęsk żywiołowych.
Kolejnym czynnikiem który może w sposób istotny zmienić spodziewany scenariusz rozwoju wydarzeń to wpływ cyfryzacji na społeczeństwo. Z pewnością wpłynie to na globalny rynek pracy. Pojawią się nowe zawody i miejsca pracy. Zniknie wiele dzisiejszych, dobrze ugruntowanych zawodów.
Przyszłość będzie zdominowana przez dwa główne trendy: digitalizację i dekarbonizację. Autor po wprowadzeniu do tematu przeanalizuje jaki może być wpływ tych czynników na gospodarkę i społeczeństwo. Głównym przedstawionym tematem jest wpływ światowych trendów na badania naukowe, gospodarkę i szkolnictwo wyższe. Powoduje to zarówno inwestowanie w rozwój odnawialnych źródeł energii, zmiany w infrastrukturze jak i rozwój nowych konstrukcji pojazdów elektrycznych.