Wycieczka turystyczno-krajoznawcza „Węgry – Słowacja”.

W dniach 24-26 września odbyła się wycieczka turystyczno-krajoznawcza „Węgry-Słowacja”.

O godz. 5.30 wyruszyliśmy z parkingu przy /ZET/ i poprzez przejście w Łysej polanie dotarliśmy w godzinach południowych do Zwolenia na Słowacji. Tutaj zwiedziliśmy odrestaurowany zamek. Potem pojechaliśmy do Szturowa do hotelu THERMAL.

Jedna z ładniejszych miejscowości posiadająca duży kompleks basenów termalnych na wolnym powietrzu oraz jeden zamknięty czynny cały rok. Cześć z uczestników skorzystała z tego basenu gdzie temperatura wody wynosiła 26°C, ale największą atrakcja był mały basen na polu o temperaturze wody 36°C przy temp. Powietrza 9°C Dla pozostałych czekała kręgielnia oraz sauna.

Po wspaniałym śniadaniu wyjechaliśmy na Węgry do Esztergom miasteczka słynącego z przepięknej bazyliki i urokliwej starówki. W bazylice największe wrażenie na uczestnikach zrobił skarbiec, w którym były zgromadzone złote przedmioty oraz wspaniałe szaty liturgiczne. Z tej miejscowości ruszyliśmy dorzeczem Dunaju do Budapesztu. Zwiedzanie Budapeszt z przewodnikiem rozpoczęliśmy od Wzgórza Zamkowego położonego po Budańskicj stronie miasta. Zobaczyliśmy Zamek Królewski, który przez 700 lat był siedzibą węgierskich królów. Odwiedziliśmy kościół Macieja miejsce koronacji i ślubów królewskich. Świątynia byłą wielokrotnie niszczona, lecz pod koniec XIX wieku odbudowano ją w stylu neogotyckim.

Następnie z Baszty Rybackiej, budowli z siedmioma neoromańskimi wieżami, podziwiali piękną panoramę miasta przy słonecznej pogodzie. Potem pojechaliśmy na Górę Gelerta wznoszącą się 150 metrów nad płynącym poniżej Dunajem. Po tych wszystkich atrakcjach pojechaliśmy zakwaterować się w hotelu ROMANI. Największa atrakcją tego dnia byłą Kolacja z winem na statku w czasie 2 godzinnego rejsu po DUNAJU. Przepiekanie oświetlony Budapeszt nocą pozostawia wspaniałe wrażenie.

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy piękne miasteczko węgierskie Egerszalok słynące z wód geotermalnych otwartych cały rok oraz średniowiecznych i barokowych zabytków pozostawionymi nie tylko przez rodzimych mieszkańców, ale też przez tureckich najeźców.

W południe dotarliśmy do Jaskini BARADLA w węgierskim Parku Narodowym AGGTELEK.W czasie prawie 2 godzinnego spacerku zobaczyliśmy jedną chyba z najpiękniejszych jaskiń, w której obejrzeliśmy interesujący pokaz cudów natury zaaranżowany wraz z muzyką poważną. Wszyscy wychodzący z tej jaskini zastanawiali się, jakie piękno potrafi zrobić zdziałać natura. W godzinach nocnych dotarliśmy do Tamowa.

Wszyscy uczestnicy byli jeszcze dość długo pod wrażeniem tak wspaniałej i pięknej wycieczki.

Ostatnie wpisy

Wpisz powyżej słowa kluczowe i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij Esc, aby anulować wyszukiwanie.